Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
13.12.2022, Milan Šurkala, aktualita
Automobilka BMW si patentovala zajímavou myšlenku generování elektrické energie. Rekuperace by se nyní mohla týkat i systému tlumení na podvozku. Elektrická energie by mohla vznikat např. na výmolech, retardérech, v zatáčkách a podobně.
Akuh (1105) | 15.12.202217:22
Jako... v ČR by se to asi použitelné bylo, ale mělo by to smysl i v jiných státech? Myslím že speciální česká varianta auta by se nezaplatila :­-­)
Samozřejmě je tu i rusko, ale tam teď asi vyvážet nebudou... možná ještě ukrajina? Ale tam mám jisté obavy že ty rozstřílený silnice budou ještě furt v moc dobrým stavu na to aby to stálo za řeč...
Odpovědět0  1
Chuch-in (62) | 14.12.202210:41
Tak to si jedno auto koupím a cestou do práce vyrobím energie i pro napájení domu s tepelným čerpadlem na celý týden :D
Vážně, D11 by potřebovala dost opravit, je přímo až nebezpečné jezdit v pravém pruhu mezi Sadskou a Vrbovou lhotou.
Odpovědět0  0
Blaazen (241) | 13.12.202221:52
Tohle a ještě francouzská solární dálnice.
Já prostě věřím, že věci se mají dělat jednoduché a aby dlouho vydržely.
Odpovědět1  2
maraou (468) | 13.12.202221:23
No patent… BOSE s tim prislo pred vice nez 15 lety. Sice se to tehdy uplne nechytlo, ale dodnes na youtube najdete prezentaci fantastickych jizdnich vlastnosti.
https:­/­/m.youtube.com­/watch?v=eSi6J­-QK1lw
Odpovědět1  1
wrah666 (6205) | 13.12.202221:50
A je to skutečně tlumič generující elektřinu? Mě to spíš přijde jako přesný opak, tedy tlumič aktivní, který aktivně klade odpor dle druhu nerovností či přítlaku. A v tom přípoadě by naopak docela dost elektřiny spotřeboval. Což pochopitelně u běžného spalováku není problém, při výkonu nějakých 80+ koní vzít z dynama kilowat nebo tak něco. Elektrošméčko si ale nic takového nemůže dovolit.
Odpovědět0  1
maraou (468) | 13.12.202222:34
Vypracovali nekolik generaci toho systemu. Prvni byla dost nenazrana, coz bylo narocne i na spalovak. Uspesne nasazeni se tehdy podminovalo vyvojem druhe generace s rekuperaci.
Takhle nam to tehdy na fakulte prednaseli.

Zminka treba tady https:­/­/www.researchgate.net­/profile­/Ruichen­-Wang­-7­/publication­/332179795_Review_on_the_Research_of_Regenerative_Shock_Absorber­/links­/5ca4b906299bf1b86d61d54b­/Review­-on­-the­-Research­-of­-Regenerative­-Shock­-Absorber.pdf?origin=publication_detail
Odpovědět1  1
wrah666 (6205) | 14.12.20220:33
Díky. Já se vždy rád dozvím o nové technologii. Každopádně: to na prvním videu je počítám první generace? Čili mi to právem více než tlumiče připomíná stabilizaci třeba děla?
Odpovědět0  1
wrah666 (6205) | 13.12.202218:24
Elektroauta mají svou ­"logiku­". Zatímco u spalováku se řešil každý gram a ještě byly ke dražším vozům speciální pakety snižující hmotnost, u elektra je najednou pár metráků navíc maličkost. A jestli to vygeneruje tolik energie, aby se vůbec pokryla výroba? Těžko, tohle je zase dle ­"zelené logiky­". Jede se na ­"eko­" zdrojích, ale už vůbec nikoho nezajímá, že neutáhnou ani vlastní výrobu a dopravu sem. Hlavně, že je nevidí kouřit.
Odpovědět1  1
vaclav2211 (384) | 13.12.202218:14
Hm.., tak potom vychod Slovenska je energeticka velmoc :P
Odpovědět3  1
sroobik (610) | 13.12.202219:11
Nie. Cele slovensko. Hlavne na sidliskach male cesty neboli prerabane 40 rokov co tu byvam, ale ­"som si isty­" ze do roku 2035 nam tu ku kazdemu parkovaciemu miestu postavia nabijacku, nech mame cim nabijat tie dementne eauta. Zavesit za gule do prievanu vsetkych, co tuto kravinu vymysleli.
Odpovědět2  1
Pavel Matějka (1618) | 13.12.202218:11
Na některých středočeských silnicích stačí takové BMW roztlačit a dál si vyrobí dostatek energie pro pohon drncáním ­- možná si i zatopíte. :­-)
Odpovědět1  0
DrQQ (301) | 14.12.202210:59
Musím Vás zklamat. Jak praví základní zákony termodynamiky, ta energie se odněkud vezme. V případě osobního auta je to energie pohybová ­(vpřed či vzad­). U elektroaut bude nejlepším zdrojem energie přeci jen ta rekuperace z brzdění.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 14.12.202211:31
Plus minimálně část energie nárazu zmaří samotná pneumatika tím, že se v místě kontaktu prohne. Z hlediska pohodlí jízdy je fajn, že kolo nadskočí méně, ale do soustavy tlumiče a pružiny se prostě nemalá část energie vůbec nedostane.
Odpovědět0  1
Kisch (13) | 15.12.202212:37
No takže zavedeme dřevěná kola. Samozřejmě z ekologicky pěstovaných stromů.
Odpovědět0  1
wrah666 (6205) | 15.12.202212:57
Já bych snad raději mlčel, nebo se toho nějaký totální retard chopí a jelikož je to absolutní blbost, tak to prosadí. Ono úplně stačí, že jsem kdysi v rámci povídky vymyslel bakterie rozkládající plast a jakou to udělalo katastrofu, když se to dostalo ven. A teď někdy minulý týden jsem viděl, že na tom partička zalenodementně ovlivněných vědců fakt pracuje. ­(Asi nemusím zmiˇňovat, že bakterie si nevybírá a prostě sežere veškerý materiál, ke kterému se dostane. Takže spapá petky vyházené do přírody ­(fajn­) ale i veškeré součásti přístrojů a třeba oblečení ze stejného materiálu. Cákne na vás ­"přírodní voda­" a za pár týdnů to sežere mikinu? Skvělý nápad ne? ­(nebo ne? :)
Odpovědět0  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.