Jako... v ČR by se to asi použitelné bylo, ale mělo by to smysl i v jiných státech? Myslím že speciální česká varianta auta by se nezaplatila :-)
Samozřejmě je tu i rusko, ale tam teď asi vyvážet nebudou... možná ještě ukrajina? Ale tam mám jisté obavy že ty rozstřílený silnice budou ještě furt v moc dobrým stavu na to aby to stálo za řeč...
Odpovědět0 1
Tak to si jedno auto koupím a cestou do práce vyrobím energie i pro napájení domu s tepelným čerpadlem na celý týden :D
Vážně, D11 by potřebovala dost opravit, je přímo až nebezpečné jezdit v pravém pruhu mezi Sadskou a Vrbovou lhotou.
Odpovědět0 0
Tohle a ještě francouzská solární dálnice.
Já prostě věřím, že věci se mají dělat jednoduché a aby dlouho vydržely.
Odpovědět1 2
A je to skutečně tlumič generující elektřinu? Mě to spíš přijde jako přesný opak, tedy tlumič aktivní, který aktivně klade odpor dle druhu nerovností či přítlaku. A v tom přípoadě by naopak docela dost elektřiny spotřeboval. Což pochopitelně u běžného spalováku není problém, při výkonu nějakých 80+ koní vzít z dynama kilowat nebo tak něco. Elektrošméčko si ale nic takového nemůže dovolit.
Odpovědět0 1
Díky. Já se vždy rád dozvím o nové technologii. Každopádně: to na prvním videu je počítám první generace? Čili mi to právem více než tlumiče připomíná stabilizaci třeba děla?
Odpovědět0 1
Elektroauta mají svou "logiku". Zatímco u spalováku se řešil každý gram a ještě byly ke dražším vozům speciální pakety snižující hmotnost, u elektra je najednou pár metráků navíc maličkost. A jestli to vygeneruje tolik energie, aby se vůbec pokryla výroba? Těžko, tohle je zase dle "zelené logiky". Jede se na "eko" zdrojích, ale už vůbec nikoho nezajímá, že neutáhnou ani vlastní výrobu a dopravu sem. Hlavně, že je nevidí kouřit.
Odpovědět1 1
Hm.., tak potom vychod Slovenska je energeticka velmoc :P
Odpovědět3 1
Nie. Cele slovensko. Hlavne na sidliskach male cesty neboli prerabane 40 rokov co tu byvam, ale "som si isty" ze do roku 2035 nam tu ku kazdemu parkovaciemu miestu postavia nabijacku, nech mame cim nabijat tie dementne eauta. Zavesit za gule do prievanu vsetkych, co tuto kravinu vymysleli.
Odpovědět2 1
Na některých středočeských silnicích stačí takové BMW roztlačit a dál si vyrobí dostatek energie pro pohon drncáním - možná si i zatopíte. :-)
Odpovědět1 0
Musím Vás zklamat. Jak praví základní zákony termodynamiky, ta energie se odněkud vezme. V případě osobního auta je to energie pohybová (vpřed či vzad). U elektroaut bude nejlepším zdrojem energie přeci jen ta rekuperace z brzdění.
Odpovědět0 0
Plus minimálně část energie nárazu zmaří samotná pneumatika tím, že se v místě kontaktu prohne. Z hlediska pohodlí jízdy je fajn, že kolo nadskočí méně, ale do soustavy tlumiče a pružiny se prostě nemalá část energie vůbec nedostane.
Odpovědět0 1
No takže zavedeme dřevěná kola. Samozřejmě z ekologicky pěstovaných stromů.
Odpovědět0 1
Já bych snad raději mlčel, nebo se toho nějaký totální retard chopí a jelikož je to absolutní blbost, tak to prosadí. Ono úplně stačí, že jsem kdysi v rámci povídky vymyslel bakterie rozkládající plast a jakou to udělalo katastrofu, když se to dostalo ven. A teď někdy minulý týden jsem viděl, že na tom partička zalenodementně ovlivněných vědců fakt pracuje. (Asi nemusím zmiˇňovat, že bakterie si nevybírá a prostě sežere veškerý materiál, ke kterému se dostane. Takže spapá petky vyházené do přírody (fajn) ale i veškeré součásti přístrojů a třeba oblečení ze stejného materiálu. Cákne na vás "přírodní voda" a za pár týdnů to sežere mikinu? Skvělý nápad ne? (nebo ne? :)
Odpovědět0 1